8 juni 2011

Virkat var det!


Virkat verkar vara värdefullt :-)

Då bestämmer vi att jag virkar något som får bli vinst i nästa utlottning - ska ge mig ut på mönster och garnjakt. Sannolikt en sjal av något slag i tunnare bomullsgarn så den kan användas året om. Ska den var mångfärgad eller i powder tex? Kom gärna med förslag så tar jag med det när jag väljer garn!

Mitt ananaslinne är nu halvfärdigt - ska fota imorgon o visa. Har nog tagit ca 30 timmar so far ....liiite längre än jag räknat med. Hoppas nu att resten går lite snabbare så kanske det kan användas på midsommar!

Ha en fin kväll - kram!

8 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som en jättebra idé med lite powder i det du ska virka:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej
    Om jag fick önska så skulle jag vilja ha en chans att vinna en lika underbar sjal som den grå i visningsbilden!!Helt makalös!Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  3. Den var ju jättefin den på bilden. Härlig idé. För mig går det trögt att virka just nu, lite förmycket sommar kanske? Vi får se..
    kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar idé. Vad gullig du är :-) Önskar jag var lika duktig på handarbete för virkat är ju bara såååå fint...Den på bilden var ju superfin t ex

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  5. Men hjälp- den där färgen skulle jag önska i vilken färg som helst! Utom kanske grön... men annars. PRECIS vilken färg som helst! Underbar.

    SvaraRadera
  6. Den där sjalen ska det kanske vara... snacka om värmeslag.

    SvaraRadera
  7. Å jaaaa - powderinslag :)) Vad duktig du är!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Wow - vilken vinst!! Det är ju genialt! Gärna nåt enfärgat tycker jag.

    Kramar

    SvaraRadera