5 juni 2011

Fotoutmaning - favoritplatsen i "staden" där jag bor

Dagens fotutmaning från Josanne löd:


Men eftersom jag inte bor i någon stad fick det bli min favoritplats som jag uppsöker några gånger i veckan. Det är en skogsstig med ängar och vackra vyer som alltid får mig på bra humör. Det är lika vackert året runt och de öppna ängsmarkerna dämpar min längtan till havet en liten smula i alla fall. Under ganska många år bodde jag vid havet och jag saknar det enormt. Nuvarande boplats är en kompromiss och förr eller senare kommer jag hitta tillbaka till det stora blå - det känner jag i mitt hjärta....





Ha en fin dag - kram!!!

5 kommentarer:

  1. Ser jättehärligt ut! Precis som du vill jag gärna bo vid havet. Oslofjorden är ju inte direkt hav, men det duger bra. Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt! Jag har också en sån plats men har fortsatt soffläge så det blir andra bilder ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår att du saknar havet, jag älskar havet!
    Men det ser ut som en supermysig och avkopplande kompromiss. Sådana platser som man saknar när man bor mitt i en större stad.
    Ha en fin dag. Kramar!

    SvaraRadera
  4. Skulle också vilja bo vid havet! En dröm när man lever mitt i gran-skogen:) Kram

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder! Jag har aldrig bott vid havet men jag älskar det och skulle gärna prova. Helst i en liten gullig fiskeby och det ska naturligtvis aldrig blåsa.. :-) Du kommer nog att få uppleva det igen ska du se..

    kramkram!
    L

    SvaraRadera