12 juni 2011

Är det här verkligen jag och gårDagens

Tänker ni så ibland - är det här verkligen jag? Varje gång jag får på mig Blues skirt eller något annat med volanger o vidd, tex wigwam, tänker jag så. Och jag vet faktiskt inte. Andra plagg snuddar jag inte ens vid den tanken - tex Reedy och Avalon tunic. Tycker volanger och romantik är jättevackert på andra men kanske inte på denna katten?
Tycker själv det ser bra ut på bilden nedan - snyggt med powder och denim ihop - men det känns inte som jag....


Slog till och förbokade haystack tunic och frågan är ju då om inte den är lite för "busy" för mig med småvolanger och brodyr? . Kanske - kanske inte - jag får prova och se. Gillar den dramatiska färgkombinationen med svart och rött. Det blir min enda förbokning i alla fall - och jag förbokar hos Deepfling för att dra nytta av den relativt låga dollarkursen.


Den här lilla damen däremot vet PRECIS vad som är hon - ingen tvekan där inte och hon satsar allt i gardroben varje morgon, väljer accessoarer och skor och svassar iväg övertygad om att det här är den snyggaste outfiten idag. Så skönt liksom att känna så - så jag försöker ge henne så mycket fritt spelrum som möjligt ( inom rimligheternas gräns) så att hon ska fortsätta tro på sin egen smak och stil och på sina egna beslut. Heja Matilda!

Här sitter vi på Domkyrkans trappa och ritar och klistrar klistermärken. Jacka Kappahl, klänning VarförDärför, hårblomma inköpt på Åhlens 5 min innan, silverskor och knallröd Barabapapaväska :-)
Vi sitter och väntar på A som var hos optikern och fixade coola brillor.


Hon missar sällan en chans att göra grimaser o spexa lite framför kameran....

Ha en fin söndag mina vänner - kram!

9 kommentarer:

  1. Määääh och så försvann det jag skrev *börja om*

    Oh vad ofta jag känner sådär - fint på galgen, fint på andra - men ändå inte "jag".

    Jag tycker Wigwam och kjolen sitter fantastiskt fint på dig - och färgen på wigwam är ju helt klockren! (att jag sedan suktar efter dem båda och tränger mig längst fram i kö ffa för kjolen förtränger vi)

    Sötnosen - vad kul att hon gillar kameran, här går det verkligen upp och ner med den varan.

    Ha en fantastiskt fin dag fina du!
    <3 KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Vad söt hon är :) Världens bästa mamma som låter henne "hålla på"! Det fick aldrig jag :(
    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Så skönt när de törs tro på sig själva. Hoppas hon får behålla det för tids nog kommer ju den där perioden när man vill smälta in...

    tack för tapastips! blev så sugen så det blev tapas igår. Famiöjen hälsar och tackar, särskilt ena sonen som undrar om vi inte kan ha dadlar i bacon varje dag....

    Tycker det går i perioder också vad man trivs i. Just nu är jag väldigt anti volanger, men det går nog över , så de plaggen får bida sin tid i garderoben...
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis vad du menar! Och jag är nog egentligen ingen romatisk volangtjej, men försöker våga... Även om jag trivs bästa i de lugnar plaggen så är det så inspirerande med bilder som dina idag t ex. Alla är ju unika och jag blir alltid glad när jag ser någon i mycket färg eller personlig stil som inte känns så himla 'svensk'.

    Ha en fin dag och krama söta lilltjejen extra idag!!! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad söt hon är, och vad kul att hon redan vet vad hon vill:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är klart hon ska få vara med och välja själv! Det har mina jämt fått gjort. Till och med 2-åriga pojken vet ofta vad han vill ha på sig:) Kram

    SvaraRadera
  7. Tycker att kjolen och koftan var ursnygga ihop på dig! Vill ha denna kofta själv nu:)

    SvaraRadera
  8. Letade efter den fina hårblomman men hittade inte. Var det i Gbg? 5:an? Avdelning? Verkligen stortrivs bilder!!! Kram!!!

    SvaraRadera
  9. Naimez - det var på Åhlens vid Domkyrkan i Gbg. På bottenplan bland damaccessoarer
    Kram!

    SvaraRadera