2 juni 2011

Albinosnoken ska bli ...

...ett linne! Om jag kommer så långt :-) Har kommit 12 cm än så länge....

Tunt, vitt bomullsgarn från Drops och detta mönster från Garnstudio/Drops



Det är mitt livs 3:e virkmönster och jag gissar mig fram bitvis - hoppas det ska funka ändå :-) Dessutom försöker jag virka stl L på bredden och XL på längden + att jag lagt till lite hålvirkning för att få det att växa lite snabbare - varför göra det lätt när man kan göra det svårt? Och så får jag ransonera virktiden eftersom min gamla musarm gör sig påmind av de repetitiva rörelserna - men kul är det!

Nu ska vi dra på tivoli om en liten stund och sedan blir det middag hos svärisarna.
Ingen sol ännu men den kanske dyker upp - har du fint väder?



Hoppas ni har en bra Kristi Flygare - kram!

3 kommentarer:

  1. Då var albinosnok en bra gissning:) Det kommer att bli superfint!
    Krma

    SvaraRadera
  2. Nej men å - nu blir jag jätteavis för jag skulle aldrig kunna fixa det där (eller Lingons sjalar som jag också suktar hett efter) för jag har inget som helst tålamod. Den snyggaste albinosnoken någonsin :))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hilde - bra gissat :-) Tack!

    Frösötös - äsch - det krävs bara lite tålamod!

    SvaraRadera