26 juni 2011

Följ med på smultronpromenad!



Åh vilket härligt väder vi har idag! Jag har tillbringat några timmar i skogen och fyllt på kropp och själ med ny energi.

Först stannade jag vid mina smultronställen - här var det blommor och gröna små kart:


Men vid nästa ställe var det rött och vackert!



Jag kör samma prinicp med annat jag hittar i skogen som med svamp - skövlar inte utan lämnar kvar så det finns till nästa plockare också. Dessa ska Matilda få till efterrätt senare :-)

Blåbär fanns det något enstaka också:



Det är så vackert ute nu!

Svamp blev det också - de flesta är ganska små så jag har gallrat lite på en 5-6 ställen och fick ihop ca 2 liter. De gavs bort till goda grannar då jag har svamp kvar i kylen sedan förra rundan.



En glimt av dagns outfit:
Sexig magväska :-) Dock är den perfekt för nycklar, mobil och snus när man klättrar omkring i skogen. Denna godbit matchades med långskjorta, leggings och gummistövlar.


Vad har du hittat på idag?
Och förresten - vad tycker ni om bloggen i dess nya kostym? Är det bättre eller sämre? Lyckades schabla bort min ursprungliga design och fick börja om från början...

Ha en fin fortsatt dag därute - kram!

7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att följa med på din smultronpromenad..löve it.
    Jag gillar tapeten jättemycket men det är svårt att jämföra när man inte ser den gamla brevid liksom..
    Tycker att det är finfint!
    kram och ha en go kväll,
    L

    SvaraRadera
  2. Vilken promenad!! Skulle gärna hittat lite smultron :-) Ny bakgrund fin, men jag kommer faktiskt inte ihåg den gamla... Jag har förstås ätit glass idag igen - och mer ska det bli :-)

    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Viiiiill följa med ..åhh vår frys gick ju kapputto så jag fick slänga massor av frusta bär jag plockat..snyyyft, men så fort den nya frysen behagar visa sig så ska jag minsann plocka på mig massor av bär:) kram kram :)

    SvaraRadera
  4. Vilka godbitar du hittat i skogen! Tycker din nya bakgrund är fin men får väl erkänna att jag inte kommer ihåg din gamla, sorry. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar denna bakgrunden bättre än den förra. Underbar skogspromenad du bjuder på.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad gott med smultron! Blåbär har vi plockat här med. Fin bakgrund tycker jag! Kram

    SvaraRadera
  7. Freshly picked strawberries and blueberries....Yum!!!
    I like your new background wallpaper.
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera