21 juni 2011

Det närmar sig ....det virkade linnet är snart klart!

Oj vad jag har virkat! Det går inte supersnabbt när man är nybörjare :-) Särskilt när man ibland gör fel och får repa upp och göra om.....

Så här ser det ut i denna stund. Sidan ska få virkade knapphål och pärlemoknappar och sedan ska hela linnet vätas och sträckas och sedan torka för att spetsmönstret ska bli slätt och komma till sin rätt. Har inte bestämt mig om jag ska göra det längre - får väta det först och se vad den slutgiltiga längden blir.
Sedan behöver urringningen snyggas till så jag kommer virka en liten kant där med tror jag.




Så här såg mönsterbilden ut och det ser mycket längre ut så jag tror dels att det är min egen längd + att jag kanske virkat lite för hårt som gör att mitt blir ganska kort. Å andra sidan har jag mer nytta av ett kortare linne så det blir kanske bra ändå?




Ha en fin dag - kram!

9 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Väldigt imponerande. Tror jag hade behållit det kort.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Men jag hade nog förlängt det lite ; )

    SvaraRadera
  3. OJ, så duktig du är!!! Den är ju superfin!! Kanske att man kan beställa av dig nu när du kan mönstret ;-D
    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Wohoo vad fint det är!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Å vad fint! Önskar jag kunde virka! Kram

    SvaraRadera
  6. Jättefint och somrigt! Förstår att du varit hooked på den. :-D Det måste varit en rolig virkning. Jag tycker att den är snygg både kort och lång, men röstar nog på kort.
    Kramar och vi hörs. :-D
    L

    SvaraRadera
  7. Herregud vad snyggt! Du är duktig:) Kram!

    SvaraRadera
  8. Jättefint linne!!!! Kononsnyggt blir det! Kram!

    SvaraRadera