14 juni 2011

Har hitta felet, en dagens och LK i dark royal!

Jag har hittat felet! Alltså vad det är som inte känns rätt med vissa plagg - det är ju MIDJAN - eller avsaknaden av midja rättare sagt. Idag tog jag på mig en gammal välbeprövad kombo ( vintrig men skön) och kom på att jag trivs mycket bättre när min midja syns/markeras. Det är ju min "bästa" kroppsdel och den försvinner i många OM-plagg tyvärr - ibland pga modellen och ibland pga att midjan hamnar för högt upp på min långa kropp. Så nu ska jag och garderoben ta ett allvarligt snack och sedan kommer nog ett till salu-inlägg inom några dar. Dock har Bina första tjing på vissa plagg om hon är intresserad ;-)

Dagens blev en svart kjol m grå broderier från Soya, svart linne Lise Sandhl och grå kofta av okänt märke + svarta ballerina. Ska ta och plocka fram alla mina fina kjolar igen och köra hårt på det ett tag tror jag eftersom jag trivdes så bra idag.
Absolut inget speciellt med dagens mer än att jag gillar att se min midja :-D



Så här nöjd ser jag ut när jag hittat midjan:




Såg att det ligger lite blandade bilder från fall och winter hos Bohemian online om någon vill kika på LK tex - dark royal ser ut att vara i min färgstarka smak! Även sleeve warmers i samma färg väckte lite ha-begär...



Så här ser materialet ut som jag införskaffat till första utlottningen:




Som ni nog redan förstått fuskar jag inom flera hobbyområden och ska försöka knopa ihop ett fint armband i powder som ni får tävla om i väntan på virkresultat!

Önskar dig en riktigt bra kväll - kram!

6 kommentarer:

  1. Förstår exakt vad du menar med midjan!!! I vissa plagg ser jag ut som en liten rysk gumma hihi. Jag vet redan att jag MÅSTE vinna armbandet ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om midjan.Odd Molly är bra om man har något att dölja:) Jag tror det är jag som måste vinna armbandet, powder is my middle name *skratt*
    Kram

    SvaraRadera
  3. Virka på för sjutton! Jag är också spekulant på det armbandet;) Midjan slutade jag leta efter för länge sen;) Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, det armbandet verkar bli jättefint!
    Jag gillar också LK:n och är lite nyfiken på det här med loggan.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vad spännande det ska bli att se vad du hittar på för armband. Jag tror det kommer att bli jättetjusigt!!!!!

    kramar & gonatt!
    L

    SvaraRadera
  6. Odd Molly calls it Dark Royal, I call it purple. Whatever the name of the colour it is totally delightful!!!
    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera