10 juni 2011

Fredaaaag - tjohoooo! (och en dagens)

Oj vilken lång vecka det varit trots att måndagen var ledig! Men NU är det fredag och jag tänker bara slappa o ha det gott m familjen. Jobbet lägger jag på hyllan och plockar inte fram det innan måndag morgon - det har tagit år av övning för att lära mig det men nu funkar det faktiskt :-)

Ett iskallt glas rosé upphällt och ikväll har jag äntligen tid att gå på bloggenad - kul! Dock slits jag mellan mitt virke och datorn - men vilken tur att det är mellan roliga saker :-)

Helgprognosen ser bra ut - lite trädgårdsfix och fikagäster annars är det fritt fram för vila eller spontanitet.

Dagens skulle varit min lila underklänning och a-one-silk wrap men när jag skulle ta på mig det insåg jag att jag gett bort fel underklänning ( köpte en som var för liten och beställde då en till i storleken större) och kvar hängde den som var för liten....men som tur är så var det till en kollega jag träffar varje dag så vi switchar på måndag :-) Så då plockade jag fram Reedy tunic i military, underklänning från Cream och svarta leggings. Ovanpå blev det Grandmas coat i dark magnolia ( ÄLSKAR färgen - så jag!)




Konstig uppsyn och stökig hall har ni väl vant er vid vid det här laget? ;-)

Ha en fin fredagskväll mina vänner så syns vi imorgon om inte förr - kram!

6 kommentarer:

  1. Ja, det där att koppla bort jobbet när man är ledig är en konst. Jag är glad att jag lärt mig det, annars vet jag inte vad som hade hänt. Du är så snygg i dagens, färgen på Grandmas är verkligen du.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefin Grandmas. Köpt vart?

    Kram! Sanna

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Kram!

    SvaraRadera
  4. Hilde - tack! Ja jag har lärt mig det den hårda vägen kan man säga...Kram!

    Sanna - jag köpte den hos Lisen.dk i våras. Kram!

    Linda - tack! Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att den riktiga klänningen bara var hos en kollega! Tänk så snopet om du sålt till nån på Tradera.

    Så härligt färgglad du är, jättefint :-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej,

    Låter som en bra dag för er, här är det så varmt att man inte kan gå ut ens. Aldrig är det lagomt :0)

    Osis med underklänningen men tur att det var en kollega.

    ~Ingrid

    SvaraRadera