11 juni 2011

Easy V-dress och tapas


Läste någonstans att favoriterna easy v-dress och bakers cross (i rött) inte har gått i produktion - någon som vet mer om det? Hade verkligen bespetsat mig på easy v-dress men det är ju bara ett klädesplagg tänker jag och försöker kväva besvikelsen.... Och det kommer fler kollektionssläpp!

Nu ska jag strax ge mig iväg o handla växter till krukorna på trappen och sedan ge djungelframsidan en dust igen. Skulle behöva trimma igen men motorn pajade och vi väntar på leverans av ny motor som händige maken ska byta. Så jag får väl ta kantsaxen och träna armmusklerna lite :-)

Sedan blir det lunch på stan, optikerbesök och kvällen får avlsutas med tapas och gott vin tänkte jag.


Här får ni några riktigt bra tapasrecept - jag har provat samtliga i höstas och de är lätta att göra och goda! Det är en blandning av smårätter snarare än renodlade tapas.

Kavringsnittar med parmesancreme och färskt fikon
Bruschetta
Baconstekta dadlar
Färsbiffar med halloumifyllning
Albondigas
Marinerad getost med pinjenötter och serranoskinka

För att göra det LCHF väljer jag bara bort brödet.


Vad hittar ni andra på idag?

Ha en fin pingstafton - kram!

2 kommentarer:

  1. Som vanligt låter dina recepttips såååå himla gott :-) Sugen på tapas nu ju...

    Ska också handla blommor till trappen och sen blir det solstolen för min del

    kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Oh vad gott med tapas! Jag har jobbat, annars ska det mest småpysslas lite här. Pingst känns inte som nån helg längre sedan annan-dagen försvann.....Kram!

    SvaraRadera