1 juni 2011

Man hinner mycket om...

...man startar dagen tidigt! Hann jobba några timmar och drog sedan till hemstaden för lite ärenden och fika med Bina. Fikan blev även till lite strosande i butiker och sedan en lunch - mycket trevligt!




Vackra, kloka och inspirerande Bina - vilken pärla!

Sedan besök hos moster, hem och hämta dottern på fsk, picknick vid Nääs slott, fika hos svärföräldrarna och nu har jag landat framför datorn med ett glas rött - härlig fredagskänsla idag! Mat fanns i kylen att värma så det enda jag ska ägna mig åt resten av kvällen är bloggenad, film och virka lite på min albinosnok :-D



Picknick uppdukad på "vår" picknicksten - jordgubbar, köttbullar, grissini, juice, morötter, kaffe och kanelbulle! Finns ett litet mysigt kafé vid slottet där man kan köpa kaffe och ta med ut i grönskan + en slottsbod med massa mysiga presenter, trädgårdsprylar, marmelader och annat roligt.





Hänförande vackert en solig dag!




En gigantisk bok som måste vara väldigt många hundra år gammal! Full med små gömställen och hål - perfekt för en skattjakt!





Ha en fin kväll - kram!

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du verkar haft ändå! Hoppas kvällen blir lika toppen.

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Hej :) läste din kommentar om ren sprit och D-vitamin hos Josanne. Ska genast ge mig på konjaken och i morgon hasar jag ner till apoteket oavsett skick :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med en minidejt. Ha en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för idag fina Nadia - vad jag kände mig glad och avslappnad efter våra timmar! <3

    Härlig eftermiddag ni fick, vi har precis kommit hem här nu. Mailar dig senare på FB.

    Njut av ledigheten!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för D-vitaminupplysningen! Hoppas hoppas någon hälsokost i närheten har öppet i morgon :o)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt med picnic! Vilket träd! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt med mini-träff med fina Bina!!

    Kramkram

    SvaraRadera
  8. Så mysigt ni har haft det! Ha en trevlig helg vidare!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Vilket träd, man undrar ju hur gammal den kan vara?

    Visst är det trist med blåsten och kylan. Jag börjar bli lite less.

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  10. Vilket fantasieggande träd! Skulle nog vara svårt att inte försöka börja klättra....

    SvaraRadera