21 feb. 2011

Söndagseld, måndagsblues och tidsbrist

Gårdagen bjöd på skogsutflykt med grillning - en repris från förra söndagen :-) Så underbart att vara ute, sitta vid öppen eld, gå på upptäcktsfärd med barnen, höra isen knaka och sitta med ansiktet i solen....Väl hemkommna luktade vi som vi hängt på rökning i en vecka...


Veckan som kommer blir lite annorlunda mot vanligt. Maken är på jobbresa så jag och M är ensamma. Vi klarar oss jättebra vet jag men jag kommer att sakna honom!

Sedan ska jag hinna modellera 3 figurer i sockerpasta + göra en tårta. En Pikachu, en Treecko och en Fåret Shaun. Har knappt gjort några tårtor de senaste månaderna då jag tappat lust och inspiration. Tror mycket det beror på att det är så tidskrävande - en figur tar kanske 2-5 timmar att göra, en tårta allt mellan 5 och 25 timmar beroende på storlek och detaljer. Och för att få loss den tiden måste jag antingen ta ledigt eller välja bort tid med familjen....
Men nu vet jag vad jag ska göra på kvällarna denna veckan i alla fall :-)
Med lite tur kommer min mamma på besök ett par dar också och då brukar jag få fantastisk hjälp med det mesta.






Hoppas ni har en riktigt bra måndag därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar