26 feb. 2011

Förtjust...igen....




Har spanat på Avalon tunic i white sedan bilderna släpptes. Förbokade en på DF men släppte den till förmån för andra plagg. Nu när det äntligen dök upp bilder på den i dark grey fick jag ha-begär igen.... Så ljuvligt med broderier o blommor i lite red, ser ut att vara lite dark magnolia i sömmarna på ärmen också. Mitt enda frågetecken är den lilla puffärmen - det funkar inget vidare när man redan är bredaxlad. Men jag hoppas att min axelbredd fyller ut så att det inte blir så mycket puff över....
Någon som provat modellen och kan yttra sig om "puffärmen"?

Bilder lånade från Folk och Deepfling

5 kommentarer:

  1. Provade den idag och jag märkte inte av någon puffärm. Tog min vanliga storlek 1 och den satt perfekt. Men den är inte lika rymlig som Wigwam direkt utan mer figursydd speciellt i ärmarna. Men fiiiiin!

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så bra! Då är det nog bara bilderna som luras lite! Bra med figurformningen - att vara lång och ha vida kläder gör att man ser så stooor ut - hellre lite markering i midjan el under bysten.

    SvaraRadera
  3. Jag provade den vita igår och jag märkte inte heller av någon puffärm. Och den var mycket mer figursmickrande än wigwam. Den var superduperfin tyckte jag! Jag har två bilder i min blogg när jag provar den om du vill se.
    Och en vän mailade nyss bilder när hon provar den i dark grey, jag blev också kär kan jag säga... Underbar!
    Ha en fin kväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Även jag har ha-begär efter den fina. Men jag har läst att man ska gå upp en storlek. Hur i h-vete ska man göra då när man är en 4:a;) Kram

    SvaraRadera
  5. Josanne - det var bilderna av din provning som fick mig att bestämma mig för att köpa en :-) Skönt att du inte heller tyckte det var puffärm
    Ha en fin kväll du med -kram!

    Linda G - ja det är ju ite en option för en 4:a. Jag får hålla tummarna att den passar trots detta!
    Kram

    SvaraRadera