3 feb. 2011

Reedy + Dolce = love?





Förälskade mig tidigt i Reedy tunic - så otroligt klädsam modell och vackra detaljer. Passar min figur perfekt - smiter åt där jag är som smalast. Knep en svart när reorna började och har sedan suktat efter en vit. Något annat som jag suktat efter är en Dolce skirt i Cabaret men den har varit slut eller fullpris överallt. Men igår så lyckades jag springa på BÅDE en Reedy och en Dolce i samma webshop till hyfsad rea. Och helt plötsligt slog jag om från vitt till military när jag insåg hur vackra de röda ärmbroderierna blir till Dolcen. Annars brukar jag sky jordfärger, bleka pasteller o dyl som pesten då jag tycker jag ser urvattnad ut. Men iom att den har ett mörkt band vid halsringningen borde det kunna funka. Får leta upp ett sött linne med mörkröd spets att ha under så borde det bli ok eller vad tror ni??
Och Dolcen blir förhoppningsvis fin under den svarta Reedyn, Ka-ching pocket i dark magnolia och några plagg till i garderoben. Hyfsat genomtänkt impulsshopping mao.

Hoppas ni får en riktigt fin dag därute!

4 kommentarer:

  1. Heej! Tack för tipset om bloomersen, jag har mailat och håller tummarna :-)
    Reedeyn och dolce gifter sig fint. Jag tycker precis som du om jordfärger, men här med de röda fin broderierna så är den ljuvlig! Jag har faktiskt just den kombon, till och med någonstans i bloggen vänta ska jag leta..........klickklickklick......http://www.lingonberrie.se/2011/01/nagon-kombo-och-gahhhh-hoppar-pa-stallet/

    Du kommer nog trivas utmärkt i reedyn, den är fin till svarta jeans också..

    kramar och ha det så bra i dag!!

    SvaraRadera
  2. Tack för länken till din kombo - var ju ursnyggt på dig!
    Då håller vi tummarna för att två par finska bloomers fulla med sisu landar hos oss :-)
    Kram och ha det bra du med!

    SvaraRadera
  3. Jaaa!! Ohh vilken kombination! HAr jag inte ens tänkt på innan! Ser fram emot att se den sen! KRAM

    SvaraRadera
  4. Ja jag blev ännu mer övertygad när jag såg Lingons bilder såklart - återkommer med bilder när jag fått leverans!
    KRAM

    SvaraRadera