11 feb. 2011

Dark magnolia, cabaret, vinröd - same same....


Idag kom första paketet från Deepfling med min ka-ching pocket dress och byxor i dark magnolia.....och färgen föll mig inte i smaken. Kan inte se någon skillnad mot cabaret el vinröd - bara ett nytt namn på en gammal färg.... På produktbilderna ser det ut som det är en djup, mörk fuschia med dragning åt lila men det var det INTE i verkligheten.

Passformen var däremot perfekt. Dark magnolia var betydligt rymligare än almost black som jag provade. Både tunika och byxor satt perfekt. Synd bara att de inte var i dark pink el dark berry tex :-D
Så nu får jakten gå vidare - får nog bli en wrap istället tror jag. Men jag ska sova på saken och prova i dagsljus imorgon med. Men skulle någon vara sugen på dessa plagg i st 4 så hojta!

Färgen gör mig lite orolig för Grandams coat i dark magnolia som är på väg från Lisen - jag vill INTE ha en vinröd vårjacka. Punkt. Jag vill ha den härliga färg som är på på produktbilden juh!

327:an i lila var inte heller så snygg som på produktbilden - lite dassig lila och gråblå broderi snarare än ljusturkos. Men den får nog stanna ändå...

Ja,ja - återigen - I-lands problem verkligen.....

Hoppas ni andra har en bra fredag!

3 kommentarer:

  1. Men vad tråkigt att färgen inte var som du hoppats. Varför gör de så där med att byta namnet på färgen när det är samma färg kan man fråga sig.
    Ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag provat igen - de åkte ut på Tradera. Har bokat mig en wrap och rock-a-fellow i dark berry istället - tror det blir perfekt!

    SvaraRadera
  3. Trevlig helg och kram skulle det ju stå med!!!

    SvaraRadera