17 feb. 2011

"Kavajvcardigan" omöjlig att matcha??




Min fina kavaj/cardigan som jag fick hem häromdagen visade sig svårmatchad...Hmm - ett inte så genomtänkt köp med andra ord.
Tror att ett par slitna jeans och ett vitt linne skulle kunna vara snyggt - så man inte får volangchock! Men har inga jeans än - 3 kg till och målvikt så ska jag belöna mig med det tänkte jag :-)

Gillar den skarpt men är det för mycket volanger kanske ändå? Färgen och att den markerar midjan gillar jag också men jag vet inte riktigt vad jag ska ha den till?
Hade det varit en Ódd Molly hade den nog fått flytta men nu kostade denna bara några hundralappar så det var inget dyrt inköp.

På bilderna tog jag Dolce skirt i cabaret och drog upp som en topp. Funkar ju färgmässigt i alla fall...
Min stökiga hall som skymtar i kanten får ni på köpet ;-)

Behålla eller flytta - vad tycker du? Honestly?

5 kommentarer:

  1. Behålla! :) Men jag är inte ett fan av hela "lager-på-lager"-trenden som råder inom OM-kulturen... Kavajen i sig är så otroligt vacker att den gör sig bäst till ex ett par slimmade svarta byxor och en vit topp :) Men det är jag det ;)
    Supersnygg är den på dig i vilket fall!

    SvaraRadera
  2. Nej i detta fallet behövs inte mer lager av volanger :-)
    Japp svarta brallor o vit topp - det ska testas!
    Kul att du kommenterade!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker behålla, men håller med En liten bit kaka och dig själv om att ha något enklare till.
    Jag tycker den ser väldigt kvinnlig och fin ut med sin markerade midja på dig. En keeper!

    Kram från V

    SvaraRadera
  4. Jame då så! Då får den bo kvar ett tag till. Ska bara införskaffa lite basic plagg - har liksom glömt den bland alla fina vårplagg som inhandlats!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. It's a keeper! Du är jättefin i den:)
    Kram

    SvaraRadera