24 feb. 2011

Dagens tårta och gårdagens outfit

Dagens tårta är till lilla fina Livia som har 4-års kalas imorgon. Jag och Matilda ska klä oss fina och gå dit! Födelsedagsbarnet önskade sig fåret Shaun på och detta var vad jag fick till. Lite överviktig men det får duga :-)
Inuti är det päron-, vanilj- och jordgubbsmousse i 3 lager. Spacklad med päronsmörkräm och täckt med sugarpaste.
Smörkrämen är ett recept jag kommit fram till själv - en riktig räddare i nöden - lika delar av philadelphia, smör och smält vit choklad blandas ihop - suverän konsistens att spackla och spritsa med och god att smaksätta med essens. Färskosten ger fräschör och den blir inte alls lika söt o jolmig som en smörkräm med florsocker - rekommenderas! (3X100 g är lagom till att spackla en tårta)





Här har vi en dagens från igår och förrgår - är inne i en dimma av trötthet just nu så det blir ackumulerade inlägg...
Bjuder också på mitt trötta fejs - trots all sköns skönhetsprodukter ser jag precis lika trött o sliten ut som jag är - tyvärr...


Tunika från Lindex, bälte HM, svarta tights och knäsockor från Lise Sandahl. Är nog den sämsta kvalitet jag stött på - de sprack i kanten på 5!!! ställen när jag skulle ta på dem första gången - och mina ben är inte särskilt tjocka...mutter..... Så jag får vika in kanten för att dölja trasorna. Som tur är köptes de på rea men jag rekommenderar inte att köpa dessa sockar!!!



Här har vi Ka-ching wrap i dark berry med ett gammalt men älskat (från 2005 tror jag..)sammetslinne med spets under. Halsband från Snö.

Ser verkligen fram emot HELG och att maken kommer hem igen - så jag får soooova. Har en liten tjej som vaknar på nätterna och vill gå upp o se på barnprogram mitt i natten - inte helt bra för varken hennes eller min nattsömn.

Hoppas ni har en riktigt fin kväll därute!

6 kommentarer:

  1. Å, den tårtan önskar jag mig till min 40 års dag, den är så fin! Störande med kvalitet på vissa plagg, Lindex är urdårlig tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj jösse vilken häftig tårta!!

    Så vacker färg på wrapen, äger ingen själv men klurar på vilken färg som skulle passa mig bäst.

    Ser fram emot paketet :0)

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  3. Hilde - till dig skulle jag göra en 3-vånings i powder m OM-loggor på :-)
    Kram

    Ingrid - tack!
    Trivs verkligen i wrapen och skulle vilja ha en i varje färg!

    SvaraRadera
  4. Du har precis inlett Johanssonskan i ett märkligt VILL HA begär *S*
    Ka-ching wrapen i dark berry har fått enmening liksom :-) Uuuuuursnygg !
    ♥Åsa

    SvaraRadera
  5. Fantastisk! Ses i morgon! Största kramen H

    SvaraRadera
  6. Helt underbara tårtor/bakver du skapar. Små konstverk helt enkelt! VILL HA!! Kan du leverara till Stockholm ;-D
    Du är superfin i din wrap och jag tror du skulle bli superfin i den vita också.
    KRAM!!

    SvaraRadera