22 feb. 2011

Odd Molly crochet poncho #712




Här kommer lite bilder på Chrochet poncho #712
Efter att ha sovit på saken har jag nog kommit fram till att den skulle vara snyggare på någon som inte är lika axelbred som jag. Jag vill ju helst inte lägga fokus på axlarna och längden utan mer på mitten av kroppen och midjan.
Tycker fortfarande den är heeeelt jluvlig i färg, material och utförande men skulle nog passa perfekt på någon som är av medellängd och -bredd :-)
Får väl bli nästa virkprojekt istället och då göra den 25% större kanske....

5 kommentarer:

  1. Så underbara färger!! Har du provat knyta den runt midjan? :-)
    kram!!!

    SvaraRadera
  2. Så fin den är..färgerna...
    Har du provat knyta den i midjan? :-)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha - ingen dum idé! Eller kanske som excentrisk huvudbonad?
    kram!

    SvaraRadera
  4. Är OM:s modell 1.40 lång eller nåt?! Hur kan den så mycket längre ut på henne än på dig? För inte är du väl 2 meter lång;) Annars håller jag med Lingonberrie, vilka färger! Kram

    SvaraRadera
  5. jo nästan ;-) 1.84 cm....
    Men det nog mest att den breddar mina redan breda axlar - men det finns säkert någon annan som kan bära upp den bättre - Tradera nästa!
    kram!

    SvaraRadera