22 feb. 2011

Domino- eller snöbollseffekt?


Är det någon mer som råkar ut för snöbollseffekten vad det gäller OM och kombinationer? Det hela börjar med att jag gillar ett plagg och börjar fundera på kombinationer, vilket leder till att jag inbillar mig att jag bara måste ha vissa andra plagg som passar sååå bra till. Sedan brukar det fortsätta med att jag hittar nya godbitar och så börjar jag kombinera dem...osv tills jag skulle behöva sälja huset för att ha råd....
Och det måste ju vara så de bygger upp kollektionerna? Att man ska fastna för plagg som matchar och kan kombineras och skapar merbegär?
Tidigare köpte jag ett drömplagg och så var det bra med det. Nu är det helt plötsligt ingen ände på ha-begäret - jag vill ha,ha,ha både det ena och det andra - för det vore så fiiiint ihop, och så fint på miiiig..... :-)

Har tillbringat en lång stund med att "torrshoppa" som jag kallar det - letar upp mina favoriter, kombinerar till perfektion, klickar ner det i varukorgen, tar ett djupt andetag och............. stänger browserfönstret. Helt gratis men inte särskilt tillfredställande - ungefär som att torrsimma :-D

Köpte en Ka-ching wrap i dark berry - öhhh jag måste ju ha en rock-a-fellow silk slip dress i samma färg. Och när jag har den silk slipen mååååste jag ju ha en LK i dark berry med. Och på tal om LK, jag har ju en i dark rose på väg - åh så snyggt det vore md en silk slip i dark rose att ha under osv, osv, osv

Känner någon igen sig???

4 kommentarer:

  1. Haha, jag känner igen mig big time:)Hos mig dominoshoppas det jämt. Torrshopping ska jag testa, men jag tror inte jag heller skulle bli tillfredställd. Jättefin poncho, tråkigt att du tycker den är liten.
    Kram

    SvaraRadera
  2. hihi, jo precis. Nu när jag har en canna cardigan så passar allting i powder till och det finns ju en del plagg liksom..
    kramar och hoppas din kväll är fin!

    SvaraRadera
  3. Skönt att jag inte är ensam då i alla fall ;-)
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  4. Haha, precis så är det!

    Kram från V

    SvaraRadera