7 mars 2011

Dagens tårtor - av andra

Idag visar jag några av mina favorittårtor gjorda av andra tårtkonstnärer. Jag brukar leta inspiration på Cakecentral.com som är världens största tårtforum och galleri. Tycker inte om att kopiera någon annans design men det är roligt att få färgideér och se vad andra skapat - ibland kan man knappt tro att det verkligen är tårtor!
Inser att mina tårtor bleknar i jämförelse men se och njut ändå!


Visst är det en ljuvlig vårtårta?


Jo det ÄR en tårta - jag lovar! Denna vann en stor tävling och är en av de bästa jag sett.


Bara så ljuvligt söt!


En härlig klotformad fantasitårta - designen kommer från min tårtidol Colette Peters. När jag fyller 40 år tänker jag önska mig en veckolång kurs hos henne utanför NY.


Äta en handväska???

3 kommentarer:

  1. Åhh, älskar påskliljetårtan. Vilken underbar klick med färg. Men skulle man våga äta den? :-)

    kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja fast man plockar nog bort blommorna då de är stenhårda :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jädrar vilka häftiga tårtor! Nu blev jag sugen på att lära mig baka verk som dessa, hihi.

    SvaraRadera