19 mars 2011

Dagen i bilder

En liten bildkavalkad från dagen. Egentligen skulle vi haft gäster kväll men vi fick planera om då Matilda haft/har hög feber och inte mår så bra.
Dagens aktiviteter bestod först i potatistryck och målning med lilla hjärtat och sedan göra klart tårtan till mina fina frisör Eva Docnell på Makeme.

Matilda målar koncentrerat och med allt hon hittar - potatisar, penslar, papperstussar, händer o fötter....



Så här såg tårtan ut och den är till Evas sons 18-års kalas. Det kinesiska tecknet betyder "man", han gillar sin gitarr och håller på att ta körkort:


Tårtan är fylld med hallonmousse och vit chokladmousse mealln chokladbottnar. Spacklad med hallonfrosting och täckt med sugarpaste/marsipan i 50/50 blandning.


Så här fina rosor fick jag av Eva och hennes man som tack för att jag levererade tårtan till dörren!!


Efter lunch på Briggen i Allum och lite spontanshopping tog vi en fika i solen på vår altan. Hembakta bullar, kaffe och en Calvados till mig - mmmmmm........



Spontanshoppingen resulterade i en supersöt vårjacka och sjal till Matilda. 299 för jackan och 79 för sjalen på Kappahl. Dessutom med 25% rabatt på jackan med kupong.

Även jag hade sjal så klart - min fina tävlingsvinst från Creative Lounge/ Odd Molly-holic. Är jättenöjd med den!
Den heter Ida pink och är från Ester Eleonora


Kvällen avslutas med tacos och film.
Ha en fin lördagskväll mina vänner - kram!

2 kommentarer:

  1. Mums! Finfin tårta och kanelbulle bild ovanpå det. Jag dör.

    Kramar och ha en fin lördagkväll!
    L

    SvaraRadera
  2. WOW vilken tårta! Levererar du till skåne eller (-;

    Och vilket fint namn på din dotter, väldigt samma som min(-:

    KRAMAR

    SvaraRadera