15 jan. 2011

Virkäventyret fortsätter och dagens tårta



Nu har jag och dottern gjort en liten tårta. Det hela börjad emed att hon visade en bild av en 7-vånings prinsesstårta hon ville att vi skulle göra....och slutade med en rulltårta klädd i marsipan :-)
Det blev en vanlig rulltårtebotten fylld med hallonmousse, spacklad med smultronsmörkräm och täckt med rosa marsipan. Bladen har hon tryckt ut själv - mitt lilla hjärta.....
Och den ska hon bjuda sin farmor och farfar på har hon bestämt.

Virkäventyret fortsätter....det går inte fort som sagt var och jag vacklar vad gäller färgvalet. Känner mig inte 100% nöjd med färgkombinationerna trots att jag köpte fler färger igår. Är det för många, för lika varandra eller vad är fel? Borde jag ha något som bryter av- ljusgult, ljusturkost eller vad?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar