26 jan. 2011

Dagens tårta!





Detta var en liten testtårta som jag gjorde en kväll när jag hade en idé i huvudet som jag inte blev av med. Trollsländan hade jag gjort tidigare, inspirerad av en konstnär som jobbar i polymer clay ( Fimo-lera på svenska kanske?)

Själva tårtan är faktiskt en cylindrisk glasvas som jag klädde med sockerpasta och sedan dekorerade - en riktigt rolig tårta att göra! Iblan är det skönt att bara låta kreativiteten flöda utan hänsyn till andra människors önskningar om motiv.....

Natti, natti - nu ska jag lägga mig på spikmattan o lösa sudoku!

2 kommentarer:

  1. Helt underbart vacker!!
    kram Karin

    SvaraRadera
  2. Alldeles underbar, bland det vackraste jag sett!! Helt otrolig trollslända. Du borde verkligen satsa mer på tårtor, du har ju en oerhörd talang för detta. åh vad jag blev inspirerad till att göra något sådant. Ååååååååååååå vad den är fin, kan inte sluta att beundra!!

    SvaraRadera