11 jan. 2011

Dagens tårta och ingen outfit....




Eftersom jag skrotar omkring hemma i morgonrock och är förkyld bjuder jag inte på någon dagens outfit - men tårta ska ni naturligtvis få!

Sitter och bläddrar i mina fotomappar och försöker välja....hmmm....den här får det bli!

Denna tårtan gjorde jag till min mors födelsedag, hon älskar blommor och fjärilar så det fick bli skira luktärtor och små fjärilar som dekoration. Den är täckt med blekrosa sugarpaste och alla dekorationer är handgjorda utav mig.
Inuti är det 3 lager fyllning - kokosmousse, mangomousse och limemousse. Kanske den godaste tårtan jag gjort när jag tänker efter.

Det roliga med denna tårtan var att jag använde bilderna till en online-tävling också. Jag hamnade inte på prispallen men blev kontaktad av en amerikansk tårttidning efteråt, Cakecentral magazine. De frågade om jag ville göra en specialtårta till kommande nummer! Och det kunde jag ju inte motstå. De gav mig ett tema som var "knutet tyg" - inte helt lätt att få till i sugarpaste kan jag lova. Men jag lyckades få till en tårta, fixa en proffsfotograf och få med bilderna i tidningen! Tar och visar den här imorgon.

Nu ska jag ta ut min LCHF-lasagne ur ugnen och duka bordet till min hungriga familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar