13 jan. 2011

Dagens outfit och vintagefynd!

Skrotar omkring hemma och är fortfarande sjuk men tyckte det var dags för en dagens.

Som ni nog förstått gillar jag Odd Molly men är även väldigt svag för vintage - gillar att kombinera nytt och gammalt. Sedan är det extra roligt att hitta något som känns unikt och inte finns i varje affär. Min bästa vintagekälla är eBay - framförallt den brittiska men det blir en del klick på andra länders också och på den globala portalen.

UK
USA
Global





Idag har jag på mig ett riktigt vintagefynd - en ljuvlig underklänning i powder/blekrosa med massa spetsar och volanger. På en kortare och smalare person skulle det nog bli en kort underklänning - på mig blir den ett långt linne snarare. Ca 100 kr inkl frakt kostade denna fining och får därmed klassas som ett fynd :-)
Kombinerad med Lovely knit och jaquard long socks i grått, jeansleggings från Kappahl och mjukaste sjalen Hedvig från Ester Eleonora. En riktigt varm o gosig klädsel för en frusen sjukling.

Ha en bra dag där ute!

1 kommentar: