29 jan. 2011

Frukost någon?


Stående inslag är en kopp kaffe m grädde o ekologisk kokosfett ( låter kanske skumt men är riktigt gott) men annars brukar jag variera med ägg i olika former, bacon, lembas, leverpastej, kaviar, ost eller vad som helst. Just nu finns bara ägg i kylen så valet blir ju inte så svårt. Fast jag funderar på att baka Pones istället - ett sconesliknande LCHF-bröd på potatisfiber som faktiskt är urgott. Men resten av familjen sover och jag vill inte väcka dem så då kan jag ju surfa en stund till med gott samvete - eller hur?

Egentligen började jag m LCHF för att få bukt med mina ledproblem - och det har jag fått. På köpet fick jag en god nattsömn - hade inte sovit en hel natt på säkert 10 år innan! Nu sover jag riktigt, riktigt bra och det är värt så otroligt mycket för mig. På köpet gick jag ner i vikt och fick blodad tand. Nu äntligen ska jag se till att bli av med de sista graviditetskilona - några envisa rackare kvar som inte vill släppa greppet - nu ska de bort! Ser framför mig hur jag i sommar trivs i bikini och linnen......

Annars går morgonen åt till att förbered inför Blocket-köpare som kommer - äntligen har jag lagt upp alla babysaker( hon fyller 4 detta år ...harkel...)och intresset har varit ganska bra faktiskt.
Har en hel hög med Mollysar o barnkläder uppe på Tradera också som jag följer med spänning - här. Hoppas de reparerar skadan som mina reaimpulsköp har orsakat i plånboken + ger lite ny vårbudget för kommande lockelser.....

Ha en bra lördag där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar