10 jan. 2011

Let them eat cake! Eller dagens tårta :-)




Idag frestar jag med en av mina favoriter - en bröllopstårta i 3 våningar fylld med passionsfrukt, hallon och vit chokladmousse. Riktigt hög och tung!
Täckt med vit sugarpaste och dekorerad med mossgrönt sidenband och handgjorda sockerrosor. Rosorna tog i snitt 2 timmar per blomma att göra....och jag blev ovanligt nöjd med dem!
Fotografierna är tagna av den otroligt begåvade Krister Persson, det är även han som tagit fotot av den rosa bröllopstårtan i bloggstarten, mer om den tårtan en annan dag.

Dock var det väldigt varmt och fuktigt i lokalen så när jag skulle skära upp tårtan till 50 personer drygt ( gjorde det eftersom det var en vän som gifte sig)var den för mjuk och det blev lite sneda och och halvmosade bitar. Men enligt gästerna var den god i alla fall - tur för mig det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar