29 maj 2011

Mors dag


Brukar ni fira det i din familj?
Här är vi nog inte så bra på att fira Mors och Fars dag. Däremot firar vi bröllopsdagar, förlovningsdagar, dagen vi blev ihop, namnsdagar, födelsedagar, löneförhöjning, semester, återbäring osv :-) Allt vi kan komma på med andra ord!

Igår hade vi gäster men det blev en tidig kväll ändå eftersom barnen var ganska trötta. Jag lagade kycklingspett med hemmagjord jordnötssås, jasmineris och sedan serverar man spetten på en bädd av sallad och melon, annanas, mango, sockerärtor, tomat , salladslök mm - smaskens! Jag har inte ätit frukt sedan jag började med LCHF för 10 månader sedan mer än att jag smakat en liten bit vid ett par tillfällen. Men igår åt jag flera bitar - och det var faktiskt alldeles för sött för mig + att det triggar igång sötsuget direkt. Så trots en god och nrelativt nyttig middag var jag toksugen på godis och chips efteråt vilket jag ALDRIG är när jag håller mig till LCHF.
Bra påminnelse om hur skönt det är att slippa orosätande och småsug......

Lite senare ska vi åka o kolla in Mulle Mecks snickarskola vid Nääs slott och ta en fika och promenad där.
Vad ska ni hitta på idag?

2 kommentarer:

  1. Ååå vad gott det lät. Måste testas :-) Vilken fin bukett. Andas verkligen sommar...
    Hoppas du får en underbar morsdag även om ni inte firar så mycket. Vi firar inte heller speciellt men frukost på sängen fick jag av dottern i a f :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  2. Vi firar inte heller något speciellt mycket. Det brukar bli present som jag köper själv, och lite fika;) Buketten är underbar, och maten lät smaskens!
    Kram

    SvaraRadera