20 apr. 2011

Tårtor - då och nu

Nu var det ett tag sedan jag visade mina alster! Tidigare gjorde jag nog en tårta i veckan allra minst men nu blir det kanske en i månaden på sin höjd.

Tänkte visa hur mina första tårtor såg ut. Då i början hade jag inga andra verktyg än en kavel och en blomsterform. Färgade med allt möjligt - strössel smält i sprit, kakao, karamellfärg. Jag gjorde MMF - marschmallowfondant - som man gör av smälta marschmallows :-)
Nu har jag en hel garderob fylld av färger, verktyg och diverse tårtnipper....
De 3 första är gjorda sommaren 2009:




Inte trodde jag då att det skulle bli en så uppslukande hobby och att jag skulle kunna göra sådana här tårtor:




Kanske blir det en liten påsktårta i helgen - eller inte. Vi får se helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar