30 sep. 2012

Nail art Persian princess & swarovski

Tänkte att ett kungligt lack som Isadora 745 Persian Princess förtjänar att utsmyckas med swarovskikristaller. Det är verkligen skillnad på swarovski och andra vet jag sedan jag gjorde smycken ( ja,ja jag knarkar hobbies, I know...) Härlig klarhet och lyster!

Här har jag bara ett enda lager av 745, stripping tape, swarovski och Seche vite på toppen. Självklart hade det blivit ännu bättre med 2 lager och mindre lack på nagelbanden ;-) Men är man darrhänt så är man.
Trots detta får jag säga att jag är nöjd med manikyren så det blir bildspam. Övrigt om lacket, täcker bra, något rinnig formula men fullpackat med pigment. Torkar något matt, ovanligt matt för ett skimmerlack.













8 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Ibland är det verkligen trist att ha ett jobb där man inte får ha naglar. =(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du får måla dem på lediga dagar!

      Radera
  2. Snyggt! Hur kul som helst att pilla med naglarna:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hilde! ja det är perfekt terapi i höstmörkret
      kram

      Radera
  3. Vad snyggt! Men du, en fråga; vad tar du bort nagellacket med? Mina naglar blir alldeles förstörda av all nagellackbortagning jag har provat.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en blå flaska från Depend utan aceton. På vilket sätt blir de förstörda?
      kram

      Radera
    2. De spricker på längden, ska testa Depends remover! Och olja är säkert smart. Tack för tips!
      Kram

      Radera
  4. En snygg tillpiffning av ett redan galet vackert lack:)

    SvaraRadera