21 okt. 2012

Sunday nail art: TV Spel

Lela's Sunday nail art har idag temat: TV spel.

Min och Matildas tolkning blev knapparna på handkontrollen till vår Playstation3. Är ganska säker på att vi inte blir ensamma om detta motivet :-)

Då jag inte spelar TV-spel  har jag inte någon egen erfarenhet att ösa ur. Får jag välja tillbringar jag tiden i naturen, i en yogaposition, på shoppingtur eller ihop med familj o vänner. Och skulle jag börja med TV-spel skulle jag säkert bli fast så jag vågar inte testa :-)  Men teman är kul och jag försökte göra så gott jag kunde trots min okunskap.

Så här ser alltså handkontrollen ut och vi har försökt återkskapa Playstation-knappen i mitten på tummen och de 4 knapparna till höger.



När lilltjejenn på 5-år fick se mammas naglar ville hon genast ha samma så det fick bli dubbelt upp!













Jag har grundat med Depend 262, en matt mörgrå/svart metallic.
Sedan är det Broadway vit nail art liner, Kleancolor metallic i grönt o rosa, Depend orange 124, och China glaze Splish Splash. Och ett lager Seche vite - of course :-)

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag såg en liknande manikyr någonstans och tänkte det var en kul idé :-)

      Radera
  2. Kul design! Så härligt, alla kan va med på nailart sunday, man behöver bara lite fantasi. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis man gör ut efter sina egna förutsättningar :-)

      Radera
  3. Var väl ett utmärkt motiv om man nu inte har någon som helst erfarenhet av TV-spel:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack -kul att vara med i alla fall :)

      Radera
  4. Jag gillar att ni har matchande naglar, supergulligt <3 Kul tolkning av temat också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är kul att dela sitt intresse med dottern :)

      Radera