8 aug. 2011

Semester...

... Och bloggen är tyst. Mycket för att jag inte haft så många dagens att visa men även av andra skäl. Men nu känns det som jag är på gång igen! Börjar känna lite klädsug komma tillbaka (fick en överdos under våren/försommaren) och ser fram emot att få uppleva Odd Molly fall och winter live. Och så saknar jag alla bloggar jag brukar läsa för det har blivit dåligt m bloggenader också.

Denna sommar har jag funderat väldigt mycket och kommit fram till förändringar jag behöver göra på flera plan i livet. Mindre ursäkter, mer handling och tydlighet mot min omgivning får summera min utvärdering. Och jag kommer återkomma till detta om ni orkar läsa för jag tror det är ganska allmängiltiga reflektioner med hög igenkänningsfaktor.

Bilden föreställer min fina djupblå clematis som i år är vackrare än någonsin.

I ett annat hörn av trädgården hittade vi igår ett dignande plommonträd som vi inte sett förut! Hrm, vi har ju bara bott här 3 år....hur kan man missa ett helt fruktträd??

Ha en fin dag finingar - kram!


3 kommentarer:

  1. Haha du kanske missade det för att det inte var några plommon på det :) Ibland vilar de! Eller hur stor tomt har du :)) Klematisen är helt ljuvlig! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker klematis!
    Jag tror att just pauser kan få en att fundera lite och det är nog bra att rannsaka sig själv ibland. Det är lätt att köra på i samma gamla spår. För mig börjar klädsuget också komma tillbaka tillsammans med höstlöven och mer kyliga vindar

    kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att ladda om och vilja förändra, förbättra? Jag sitter på lunchen nu, första dagen på jobbet och det är så roligt.

    kramar och ha en fin dag!

    SvaraRadera