5 nov. 2012

Clinique - nya favoriter

Jag har använt ansiktscremer och scrub från Clinique i ganska många år o trivts bra med det. Så nu när Åhlens hade sin fina Clinique-gåva vid köp av två produkter passade jag på att köpa favoriten Repairwear och ansiktsvatten. Dessutom var det 10% på allt den dagen så det var bra timing.
I den fina plåtburken fanns följande godbitar:


Repairwear Uplifting Cream, hudtyp 2/3, 15 ml
Repairwear Intensive Eye, 5 ml
Liquid Facial Soap, Mild, 30 ml
High Impact Lip Colour SPF 15, Flamenco, 4 g
Blush & Eyeshadow Compact, Like Mink & Bashful Blush, 1,5 ml
High Impact Mascara, Black, 4 g

Normalt kör jag Max Factor 2000 calories maskara och brukar aldrig gilla någon annan men här blev jag överbevisad. High Impact Mascara är så lättmålad, lagom med maskara på borsten, fint separerade fransar och 2 lager ger precis den effekten jag eftersträvar.
Lite oskarpa bilder men tycker ändå man ser att fransarna blir långa och fint separerade? Jag har bara maskara på övre fransraden, den undre lämnar jag oftast omålad när jag har eyeliner,




Här ser vi ett tunt lager av läppstiftet High Impact i färgen Flamenco, dessutom "avbitet" på papper för matt yta. Snygg, klassisk röd färg, sitter ypperligt utan att läpparna blir torra och rann inte ut i minirynkorna. Högsta betyg här med alltså.


Har inte haft röda läppar på nästan 20 år förutom på maskerad men den gångna veckan har jag nog haft det 5 dagar av 7 :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar