1 mars 2013

Dagens cupcakes

Jag bakar inte så ofta längre men ibland gör jag ett gästspel och då minns jag hur kul det är! Det finns flera anledningar att det här som var en tårtblogg till en början över åren blivit en blandblogg. Jag slutade äta socker o la om kosten till low carb, det tog tid från andra viktiga saker och jag är av naturen ombytlig. Gillar att upptäcka nya saker, lära mig allt om dem o sedan söka nya utmaningar - thats who I am and it's ok!
Dagens cuppies är smaksatta med ekologiska citroner - skal och saft, samt ekologiskt vaniljpulver. Försöker alltid baka så ekologiskt och naturligt det går. Även frostingen har samma smaksättning. Inuti varje cupcake finns en fyllning av glasskräm (vaniljkräm och grädde 50/50) och hackade färska jordgubbar.
Dekorerade med ätbart glitter pch små fjärilar i sugarpaste.

5 kommentarer:

  1. Mmmmm ser så goda ut...jag gillar citron.....en fräsch smak.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vilka snyggingar! Ser alldeles underbara ut, och jag är säker på att de smakar lika gott som de ser goda ut.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara cupcakes! De låter jättegoda

    SvaraRadera
  4. Fina cupcakes och citron smak…mums

    SvaraRadera
  5. Så himla fina!! Jag som aldrig har gjort cupcakes innan blir jättesugen när jag se dessa. :)

    SvaraRadera